איך לקבל מענק במסלול תנופה ?

בשלב הרעיון, כאשר הסיכון גבוה והסיכוי נמוך, קשה יהיה ליזמים.ות למצוא משקיעים המוכנים להכניס את ה”יד לכיס” ולהשקיע במיזם, במיוחד בתקופה הנוכחית.

וכאן בדיוק הרשות לחדשנות נכנסת לתמונה, הם תומכים במיזמים בעלי סיכון גבוה כדי שאחוז מסוים, וסביר שקטן במיוחד, יצליח להוכיח היתכנות ויתקדם הלאה במעלה סולם הפיתוח עד להצלחה, בין אם רווחיות או מכירה.

אז איך לקבל את המענק?

1. חדשנות טכנולוגית

הרשות לחדשנות במסלולי תנופה וקרן המו”פ משקיעים רק במיזמים עם חדשנות טכנולוגית ולא חדשנות פונקציונאלית.

הדרך הכי אינטואיטיבית לגלות האם יש לך חדשנות טכנולוגית במיזם היא לשאול את עצמך – אם היה לך את כל המשאבים שאתה חושב שאתה צריך ופי 3 מהם, האם אתה בוודאות מבטיח שתגיע למוצר ?  אם התשובה היא כן, אז יש לך רק חדשנות פונקציונאלית. מוזמנים לקרוא עוד פה

 

2. השגת אבן דרך משמעותית עם כספי המענק

הרשות לחדשנות במסלול תנופה מעניקה רק 117 אלף ₪ או במיזמי  Bio Convergence   235 אלף ₪ למשך 12 חודשים (כאשר 15% מתוכם אתם מביאים מהבית) ובוחנת מיזמים גם על פי האפשרות שלהם להשיג אבן דרך משמעותית בסכום הזה.   הרעיון, לאפשר לאותם מיזמים להתקדם ולגייס משקיעים.

3. הבידול

בידול הוא דבר נוסף אותו בוחנים במענק, אתם צריכים להראות שהמוצר שלכם נותן מענה לצרכים שהמתחרים לא יודעים לתת או ממלאים אך לא מספיק טוב.

זכרו הבידול צריך להיות כזה שלא ניתן יהיה לחקות אותו בזמן מועט, ואם כן עליכם לייצר הגנה נוספת (כמו קניין רוחני, רגולציה וכדומה) אשר יימנע מהמתחרים לסגור את הפער שיצרתם.

 

4. תיקוף השוק

ולידציה של השוק. למעשה זו ההוכחה כי יש תוקף לרעיון העסקי שלכם, והלקוחות רוצים לשלם על המוצר הזה. תיקוף השוק כולל בתוכו סקרים, ראיונות עומק, קבוצות מיקוד… ולרוב אפשר להוכיח את תיקוף השוק גם ללא שום השקעה כספית ורצוי מאד להציגה כבר בכתיבת המענק.

 

 

שיהיה בהצלחה!

 
 
עגלת קניות
  • Your cart is empty.
כלי נגישות