מה היא חדשנות טכנולוגית ומה היא חדשנות פונקציונאלית ?

כאשר מדובר במיזם עם חדשנות טכנולוגית, קיים חוסר וודאות בסיסי לגבי הצלחת הפיתוח. אנחנו יכולים להאמין שהטכנולוגיה תעבוד, לקוות שזה יקרה, ואפילו “להרגיש” את זה – אבל אין לנו כל וודאות בכך. גם אם נעמיד לרשותנו משאבים בלתי מוגבלים, לא נוכל להיות בטוחים לחלוטין. ייתכן כי פתרונות דומים כבר הוכחו בתחומים אחרים, אך זה לא מבטיח הצלחה במקרה הספציפי שלנו. בשיחות עם מפתחים ואנשי מקצוע, תשמעו משפטים כמו: “מעניין, רעיון טוב, אבל לא ברור איך אפשר לעשות את זה”, או “אם זה יצליח, זה יהיה מדהים”. לצד זה, נשמע גם תגובות ספקניות יותר כמו: “לא בטוח שזה יעבוד”.

מנגד, בחדשנות פונקציונלית, אין שאלה אם המערכת תעבוד, אלא איך לעשות זאת בצורה הטובה ביותר. כאן מדובר בשדרוג של יכולות קיימות. דוגמה לכך היא שילוב של עיפרון ומחק  – ברור שהמוצר יעבוד, השאלה היא כיצד לממש זאת בפועל. דוגמה נוספת היא מערכת בינה מלאכותית שממיינת מאגרי מידע רפואיים לפי רמות מחלה ומסייעת לרופאים בהחלטות. בחדשנות מסוג זה, אנו יודעים שהמימוש אפשרי, השאלה היא באיזו דרך נבחר לפתח את הפתרון.

חדשנות טכנולוגית מחייבת יזמים להיות מוכנים להתמודד עם הרבה אי-ודאות, ואילו חדשנות פונקציונלית נשענת על מורכבות ונדרש תכנון וביצוע מדויק של תהליך מוגדר מראש.

 

במסלול מענק תנופה אין חובה להציג חדשנות טכנולוגית, אם כי זה יתרון מהותי, ולעיתים קרובות מיזמים בעלי חדשנות פונקציונאלית גבוהה גם כן זוכים במענק מתוך אמונה כי במהלך מימוש המענק המיזם יתפתח לכיוונים בעלי חדשנות טכנולוגית גבוהה יותר. 

 

נעים מאד, אני  מור כהן 

יזמת סדרתית, מתוכם שני מיזמים במכשור רפואי ופארמה, גייסה למעלה מ 22 מיליון דולר מאנג’לים וקרנות.  ממקסמת את הסיכויים של חברות בקבלת מענקים מהרשות לחדשנות ומענקים אירופיים על ידי התמקדות  ב’נתונים מכריעים’ .  חברת בורד במספר חברות, בעלת תואר שני במחקר רפואי מאוניברסיטת בן גוריון ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב. מאסטר NLP. 

חובבת שוקולד, פחמימות ומיזמים

מה תמצאו במדריך להגשה קלה למענק תנופה? 

  • הגשה אמיתית לדוגמא שקיבלה מענק תנופה ועוד מענקים רבים מהרשות לחדשנות
  • Prompts לקבלת תשובות מדויקות שיעזרו לך למקד את המיזם
  • איך מחליטים אלו משימות לבצע בתיק ואלו לדחות
  • איך מדגישים את הייחודיות והחדשנות בהגשה
  • מה צריך לשים לב בכל הנוגע לקניין רוחני
  • וכל שאר הנקודות שיהפכו את ההגשה שלכם למקצועית וממוקדת
עגלת קניות
  • Your cart is empty.
כלי נגישות